Hustømrerforeningens formål

At støtte almen velgørende sociale, kulturelle og videnskabelige formål, herunder undersøgelse, bevarelse og formidling af tømrersvendenes kulturelle og håndværksmæssige historie til gavn for den samlede danske historieforståelse. Der ud over hjælper foreningen økonomisk trængte lærlinge og svende. Foreningen ejer ejendommen Faksegade 8, som udlejes til unge under uddannelse, herunder fortrinsvis tømrer og snedkerlærlinge.

Hustømrerforeningen er godkendt af skat til at være en almennyttig forening, hvilket giver nogle klare fordele for vores arbejde. Blandt andet får man fradrag for sit støttebidrag. Men denne godkendelse kræver blandt andet, at vi årligt har mere end 100 bidragydere, der støtter vores arbejde med minimum 200 kr. Derfor vil det være en meget stor hjælp til vores fortsatte arbejde, hvis du vil være en af dem der hjælper os med at opfylde kravene til vores fortsatte godkendelse. Hvis du ønsker det, så send en mail med dit navn, adresse og telefonnummer til formand@hustømrerforeningen.dk, så vi kan få sat en PBS-aftale op og sende et tilmeldingslink retur til dig.

Save settings